ליווי עסקי- לתכנן ולהגיע גבוה
חשבתם פעם מהי מטרת העסק שלכם? האם התשובה לשאלה זו ברורה לכם?
רבים מבעלי העסקים כלל אינם מבחינים בין האמצעי לבין המטרה הסופית של הפעילות שלהם, ולכן הם לעיתים מחטיאים את המטרה משום שהם פסעו בשביל הלא נכון של העולם העסקי.
אתם בוודאי מגרדים ושואלים למה הכוונה? אז הנה התשובה
זה נכון שכל בעל עסק רוצה להציג את מיטב מרכולתו, להיות מומחה או אפילו אוטוריטה בתחומו, זה גם נכון שכל עסק רוצה להעניק הכי הרבה שירותים או מוצרים ולהציג אותם בחלון הראווה העסקי שלו. זה יכול להיות חלון ראווה פיזי כמו בחנויות שמוכרות בגדים, תיקים, מוצרי אופנה, נעליים אופניים וכו…. וזה גם יכול להיות חלון ראווה ווירטואלי ברשת האינטרנט בצורת דפים עם תמונות ומידע או בדמותם של דפי נחיתה. עד כאן הכול נשמע טוב.
בעל עסק- מהי מטרת העסק שלך?
כעת נשאלת השאלה האחת ואולי החשובה מכול- מהי מטרת העסק שלך?
האם המטרה היא להפוך אותך למומחה בתחום או בנישה שלך? האם המטרה היא להציג פתרונות אפשריים ללקוחות הפוטנציאליים? אולי המטרה שלך היא בכלל להראות שיש לך הרבה מה להציע? אולי אתה רוצה בכלל להעניק ערך רב בכל מוצר שלך?
אולי אתה בכלל רוצה ללמד משהו או לעשות משהו….
מהי המטרה של העסק שלך? קח לעצמך דקה של חשיבה וכתוב לעצמך מהי המטרה של העסק שלי? אתה תופתע לגלות כי יתכן ואתה מתבלבל בין המטרה לבין הדרך…
הבלבול הגדול והדרך לפתרון
עכשיו, אחרי שלקחת לעצמך דקה או שתיים, ורשמת לעצמך רשימה נאה של מטרות העסק תרשה לי לשאול אותך שאלה אחת קטנה. מה כתבת ברשימה שלך? האם ברשימה שלך מופיעים תיאורים כמו להראות מומחיות? לתת שירות הכי טוב? אולי לתת אחריות?
האם זה נכלל ברשימה שלך?
האם חלק מהשאלות שכתבתי למעלה נמצאות בתוך הרשימה שלך?
אם כן, זהו ללא ספק הבלבול הכי גדול העוטף בעלי עסקים רבים כמוך, אשר מבלבלים בין הדרך לבין המטרה. אין ספק כי להיות אוטוריטה בתחום זה דבר חשוב. זה מעולה להיות מפורסם בנישה שלך, שהרבה אנשים יכירו אותך, את פועלך ויכולותיך, שיוקירו אותך וילכו אחריך, שיאזינו בשקיקה לכל מה שאתה אומר ויעשו כמוך. אבל מהי המטרה הסופית של כל אלה? אתה מתחיל להבין מה אני שואלת אותך?
המטרה הסופית של כל עסק היא להרוויח כמה שיותר כסף.
זוהי אינה קלישאה, זוהי העובדה אולי הכי חשובה שיש. כל שאר התיאורים שתוארו למעלה הם רק חלק מהדרך להשיג מטרה זו בעסק שלך.
לדוגמה, אם ניקח את דוגמת המנטור הנערץ, הרי שפרסום והיכרות ואולי גם הערצה יכולים בהחלט להוביל למכירתם של מוצריך, להמלצה ומכירתם של מוצרים אחרים עליהם תוכל לגבות עמלה, הם יכולים להוביל לשעות ייעוץ שישלשלו לכיסך עוד כסף קל, וכך הלאה….
לכן, חשוב להבין כי הדרך היא מאוד חשובה, אבל יותר מכול חשוב להבין מהי המטרה של העסק- לעשות יותר מכירות, להכניס יותר כסף ולהרוויח כמה שיותר.
זה לא בושה לומר שאת, להיפך, ככל שמודעים לכך ומבינים את זה, זה מוטמע והופך להיות מנטרה שמובילה את העסק ליותר מכירות וליותר רווחים- להרוויח יותר כסף.
ייעוץ עסקי- הכלי שיעצים את העסק שלך
לכל עסק יש את הייחודיות שלו, אותו דבר שהופך אותו לאחר ושונה משאר העסקים הדומים לו או המתחרים בו. יש הרבה מאוד דרכים לעשות זאת אך לא תמיד הן ברורות לבעל העסק.
לכן כל עסק זקוק למישהו שייתן לו כלים, שיפתח לו את החשיבה והיצירתיות, שיעניק לו ידע או זוויות התבוננות על העסק כפי שמעולם לא ראה או חווה.
כאן בדיוק נכנס לתמונה הכלי שנקרא ייעוץ עסקי.
כמו שהדגמתי לכם קודם, הייעוץ העסקי עוסק באסטרטגיות ומתמקד בדרכים השונות בהן ניתן להגיע אל המטרה הסופית והעסקית שלכם- לייצר יותר הכנסות ולייצר מקסימום רווחים
בעסק שלכם.
ליווי עסקי הוא למעשה תהליך ארוך טווח שבו מתבצעת חשיבה אסטרטגית ושיווקית של בעל העסק עם מאמן או יועץ עסקי אשר מבין היטב את שני הרכיבים החשובים בחייו של כל עסק.
הרכיב השיווקי
הרכיב הראשון הנו הרכיב השיווקי. היכרות וניסיון עם הדרכים בהן ניתן למקד את המסרים השיווקיים של העסק אל קהל היעד של העסק.
באיזה מדיות כדאי להשתמש ולמקסם את התוצאות? האם בעיתון מקומי? בערוצי הפרסום ברדיו? אולי בטלוויזיה? אולי כדאי לפנות לאפיקי פרסום אינטרנטיים? אולי לשקול פרסום בגוגל? אולי פייסבוק מתאימה לקהל היעד שלי?
הרעיון הוא לייצר תהליך שבו אתם מכירים היטב את קהל היעד שלכם, ומתאימים את השיווק והפרסום ויחסי הציבור של העסק בהתאם להתנהגות של הגולשים שלכם, תוך התחשבות כמובן גם בתקציב הפרסום שלכם.
הרכיב הכלכלי
הרכיב השני הוא הרכיב הכלכלי. כל פעולה איך שלא תהפכו את זה או תסתכלו על זה דורשת מבעל העסק להשקיע ממיטב כספו. על מה צריך להשקיע כספים?
על תקציבי פרסום, שיווק, קופירייטינג וסלוגנים, מה עם תשלום לעובדים? מה עם הוצאות של העסק? הוצאות על מים, דלק, ארנונה, דמי שכירות, חשמל ועד…..
איך שלא מסתכלים על זה, המטרה של העסק היא להרוויח יותר מההוצאות של העסק- למעשה להרוויח כמה שיותר- למקסם את הרווחים של העסק.
ליווי עסקי-לסלול את הדרך להצלחה של העסק
כדי להגיע למצב שבו העסק לא מפסיד או מאוזן- אלא מרוויח יפה, צריך מישהו שמבין עניין. חשוב מאוד שזה יהיה מישהו שמגיע מהתחום הכלכלי, מישהו שיודע איך עושים את זה ושיש לו גם את ההכשרה וגם את הניסיון לכך.
יש חשיבות מכרעת לכך שכל התהליך הכולל הרבה מאוד זמן, חשיבה, תכנון וביצוע, יהיה תהליך ארוך טווח עם משימות לביצוע. חשוב לשכור את שירותיו של יועץ עסקי שגם מגיע מהשטח ומבין דבר או שניים גם בעסקים וגם בשיווק ובדרכים להעצמה של עסקים.
ליווי עסקי סולל את הדרך שלך כבעל עסק- להצלחה כלכלית.
לכן, חשוב לבחור בקפידה עם מי אתה מוכן לעבוד, וכמובן חשוב לקבל המלצות וחוות דעת חיוביות- ולבחון גם את הניסיון.
החברה שלנו בעלת ניסיון רב ומוניטין בתחום הייעוץ הפיננסי כבר יותר מ16 שנים.
אז אם אתה מחפש בעל מקצוע אחראי, רציני, עם המון ידע וניסיון, מישהו שאתה יכול לסמוך עליו, אתה מוזמן לפנות אלינו עוד היום ונשמח מאוד להציע לך שירות זה.
לפרטים נוספים לחץ כאן, והשאר את פרטיך בטופס, ואנו נחזור אליך בהקדם ונקבע פגישת ייעוץ ראשונה שתהיה יריית הפתיחה למינוף העסק שלך.